Today, read the comic on page 75 of your Pupils Book. BUT FIRST! These are all the irregular verbs within the text. Please, go to your irregular verb list (on your agenda or blog), and REVIEW THESE VERBS: - BE -BECOME - HAVE - GIVE - BECOME - EAT - GO
THINK: What other REGULAR verbs can you find in the text? TIP: they are followed by -ED. Then, do all exercises on page 72 of your Activity Book (por ahora entregamos sólo el voluntario): - Exercise 1 (reading comprehension) - Exercise 2: (lee e intenta completar los huecos aunque no hagamos el listening. Piensa qué palabra puede ser correcta antes de escribirla. Quizás necesites volver a leer el texto). - Exercise 3: (give your personal opinion) - VOLUNTEER: Exercise 4: Investigate on the internet and complete. Then, send the answers by RAICES (Photo or digital file).
A continuación, mira los vídeos en orden y realiza las tareas.
Divide este trabajo en varios días
(no mandaré más tareas de ciencias hasta el viernes).
Heat Part 1:
Heat is a type of energy, produced by the movement of molecules in matter. This energy is transferred from a hot object to a cold object. Thsi can happen by means of conduction, convection or radiation. Radiation needs no matter, it requires waves!!
Here is a drawing of how heat transfer happens during water boiling (agua hirviendo):
LEARN: / APRENDE:
Heat Part 2:
Temperature is not the same as heat! Temperature is how we measure heat. Heat is a type of energy transferred from a hot object to a cold object through conduction, convection or radiation.States of matter are: solid, liquid and gas. High temperatures produce changes in the state of matter, and expansion of gases.
HOMEWORK:
PRACTICE: Exercises 10, 11, 12 and 13 from your Activity Book (pages 29 and 30).
INVESTIGATION:Look up the definition of "THERMAL CONDUCTOR" and "THERMAL ISULATOR". Use the Internet to find 5 materials that are good thermal conductors, and 5 materials that are thermal insulators.
(Busca la definición de "Conductor Térmico" y "Aislante Térmico" en Internet. Encuentra 5 matteriales que sean buenos conductores térmicos y 5 materiales que sean buenos aislantes térmicos)
EXPERIMENTATION: Experiment on page 63 (Pupils Book): "TRY THIS". You will need a bowl of hot water, a bottle of plastic and a balloon. CON LA AYUDA DE TUS PADRES. Si no tienes globos, puedes usar guantes o bolsas de plástico pequeñas.Responde a estos apartados (IN ENGLISH):
A: Before the experiment, what do I think that is going to happen?
B: After the experiment: what has happened?
C: Applying knowledge: How does an air balloon work?
A: Antes del experimento, ¿qué pienso que va a ocurrir?
B: Después del experimento: ¿qué ha pasado?
C: Aplico lo aprendido: ¿Cómo funciona un globo aerostático?
Entregamos por RAICES el apartado "INVESTIGATION" y el de "EXPERIMENTATION" (foto o formato digital). El experimento DEBE SER SUPERVISADO POR UN ADULTO. En caso de no disponer de medios suficientes para realizarlo, escríbanme por privado en RAICES.
Próximo viernes 29, mandaré tarea de práctica de toda la unidad y QUIZZIZ de Repaso. Los alumnos deben planificarse para estudiar y plantear dudas. Pondré un control sobre los contenidos de la unidad el VIERNES 5 de JUNIO.
Hy kids, you have new assignments on TRAVELERS. Its the reading of "Have You Seen My Glasses" book, and two more PARTICIPLES exercises.
Take your time, many of you seems to be able to read a book in less than a minute. THIS IS NOT REASONABLE and I will take it into account. No lo hagáis corriendo. Algunos de vosotros parecéis capaces de leer un libro en menos de un minuto. ESTO NO ES RAZONABLE y lo tendré en cuenta. Also, Corrections for yesterday´s Grammar Activities (Activity Book page 71) has already been shared by RAICES. Study grammar and vocabulary on page 112 (Only part 1 for now)
Queridos alumnos y alumnas, ahora es más importante que nunca mantener buenos valores cívicos y ciudadanos. Ser responsables es fundamental para acabar con la pandemia que estamos viviendo, y en ello tú juegas un papel fundamental.
1- Mira este vídeo, dónde se explica cómo se expandió el virus COVID-19, y cómo estamos haciendo, entre todos, que desaparezca.
2- Ahora quiero que reflexiones. Para cada una de estas situaciones, responde a estas preguntas: (Lee bien las instrucciones antes de responder) - ¿Hay algo que se esté haciendo mal? - ¿Cómo afecta ésto la persona de cada situación? - ¿Cómo afecta cada situación a toda la sociedad? - ¿Cómo podría hacerse diferente, de forma más responsable?
SITUACIÓN A:Cuando se enteró de que había un virus en su ciudad, John fue corriendo al supermercado y compró 25 cajas de mascarillas. "Necesito protegerme a mí y a mi familia"-Pensó. SITUACIÓN B: Durante la desescalada, el gobierno permite que los niños den un paseo con sus padres a horas específicas, pero siempre manteniendo la distancia de seguridad con otras personas. Peter ve a su mejor amigo en la calle y los dos se ponen a jugar al pilla-pilla. SITUACIÓN C:La mamá de Steven no sabe inglés. El maestro de inglés sigue mandando para trabajar desde casa. Steven hace las tareas en menos de un minuto, sin pensar y escribiendo cualquier cosa. La mamá piensa que su hijo se esfuerza mucho al ver la tarea terminada a diario, y le recompensa con tiempo extra para jugar video juegos.
INSTRUCCIONES: Escribe 3 párrafos (uno por cada situación) respondiendo a las preguntas. Las respuestas deben ser elaboradas, se pedirá repetir el trabajo si se dan respuestas cortas. Se valorará la reflexión razonada y que se den ejemplos. Se puede entregar en formato digital, o una foto a la libreta. Entregar antes del próximo viernes 29.
Hi kids! Today we start a new unit. How do you help at home? Have you ever thrown a party? What do you do when it´s your birthday? Let´s see some new bocabulary!
1st: watch this video:
2nd: Exerciseson pages 72 and 73 of your PUPILS BOOK: 1- (Answer the questions on notebook) 3- (match vocabulary in the box with the correct number. Do this with me while watching the video) 5- Read the texts on the tablets. Look up the words you don´t know in a dictionary.
3rd: Practice: exercises page 70 of the ACTIVITY BOOK: 1, 2, 3 (copy box on notebook) and 4.
(This is the work for the whole week - Este es el trabajo para toda la semana)
What does light energy need to happen? Why can we see colours? Why are there rainbows? Learn these and other facts with the next videos.
-- En este vídeo, explico las páginas 58 del libro de Naturales --
Main idea: Light sources can be ARTIFICIAL or NATURAL
-- En este vídeo explico cómo funcionan las ondas de luz --
Main idea: Light energy is made of many waves. Some of them we can see, but some other not.
White light has the waves of all the colors.
-- En este vídeo explico porqué vemos los colores que vemos --
Main idea: Light can be reflected, absorbed or refracted.
We see the leaves green, because that is the color wave that is being reflected.
-- En este vídeo, explico las páginas 61 del libro de Naturales (Lee la 60 por ti mismo) --
HOMEWORK!!
READ PAGES 58, 59, 60 and 61
Exercises 4, 5, 6, 7, 8 and 9 from pages27, 28 and 29 of your Natural Science Activity Book.
Volunteer: Do the experiment on page 61 ("TRY THIS")
and write an explanation of what is happening.
THIS IS THE WORK FOR THE WHOLE WEEK!!, You don´t have to do it all at once, but I will continue with HEAT energy next week. Make sure you understand and ask any questions you have in the comments of this entry
ESTE ES EL TRABAJO DE TODA LA SEMANA!! No tienes que hacerlo todo de golpe, pero continuaremos con la Energía Calorífica la siguiente semana. Asegúrate de entender y preguntar cualquier duda que tengas en los comentarios de esta entrada.