martes, 14 de abril de 2020

PRACTICE POSITIVE and NEGATIVE PRESENT PERFECT 14/04/2020


POSITIVE AND NEGATIVE SENTENCES 

in PRESENT PERFECT


WELCOME BACK! Still at home, but back to work! Let´s continue our practice with present perfect.

To make the positive present perfect tense, use:
  • 'have' / 'has' + the past participle
  • Make the past participle by adding 'ed' to regular verbs (for example, 'play' becomes 'played')
  • There are a few verbs that change their spelling when you add 'ed' (for example, 'study' becomes 'studied')
  • We also have some completely irregular verbs
(Also, here's some help if you are not sure how to pronounce '-ed' at the end of a verb).
PositivePositive Short Form
have playedI've played
you have workedyou've worked
he has writtenhe's written
she has walkedshe's walked
it has rainedit's rained
we have travelledwe've travelled
they have studiedthey've studied
The negative is really simple too. Just put 'not' after 'have' or 'has':
NegativeNegative Short Form
have not eaten breakfast todayI haven't eaten
you have not been to Asiayou haven't been
he has not seen the new filmhe hasn't seen
she has not played tennisshe hasn't played
it has not snowed this winterit hasn't snowed
we have not slept all nightwe haven't slept
they have not tried the foodthey haven't tried




SOURCE:
https://www.perfect-english-grammar.com/present-perfect.html

viernes, 3 de abril de 2020

FELICES VACACIONES

Las vacaciones de semana santa están aquí, y va a ser muy raro para todos no poder salir de nuestras casas a celebrarlo. ¡Pero eso no es motivo para perder los ánimos! Ya hemos pasado un periodo importante de esta pandemia, y seguro que todo se arregla muy pronto.

Para no perder mucho el hábito durante las vacaciones, sólo os voy a pedir que os pongáis al día con las tareas que he ido mandando (aún creo que hay mucha gente atrasada).

Si ya estás al día con tareas y proyectos, te propongo que te unas a esta aplicación: DUOLINGO (pincha aquí o ve a es.duolingo.com)

Duolingo, la app que revolucionó el aprendizaje de idiomas, nuevo ...

Es realmente entretenida, repasarás inglés jugando (y si quieres empezar a aprender chino, francés o cualquier otro idioma, ¡esta es tu oportunidad!)

Por favor, si tienes tiempo, deberías también repasar la siguiente tabla de verbos irregulares. Están organizados por tipos, para que sea más fácil de aprender. Son los mimos verbos que aparecen en tu agenda (también puedes estudiar de ahí, o si quieres, hacer tus propias tablas):




¡¡FELICES VACACIONES!!


miércoles, 1 de abril de 2020

TASKS 01/04/2020

FOSSIL FUELS (II)


Read pages 50 and 51 from your Natural Science Pupil´s Book again.

Then, do exercises 8, 9, 10 and 12 from pages 23, 24 and 25 on the Natural Science Activity Book.


Key Vocabulary for the activities:

- Crack= a broken part of something
- Earth´s crust = exterior part of the Earth
- Reservoirs = places where water or other resources are stored or placed.
- Wave = movement in water or air.
- Precipitation= water falling from the sky
- Turn into = convert into = to change the form or aspect of something.
- To waste energy=to not make a good use of energy.
- To save energy= to only use the energy that is essential.

(CORRECIONES YA DISPONIBLES EN RAÍCES)

HOMEWORK 1/04/2020

UNIT 6 - GRAMMAR: Reading (II)

Hoy volvemos a leer el texto y respondemos a las preguntas de comprensión del activity book.

Solutions to the table:

Decide-Decided  (decidir, regular)
Sing-Sang-Sung (cantar, irregular)
See-Saw-Seen (ver, irregular)
Help-Helped (ayudar, regular)
Win-Won-Won (ganar, irregular)

Homework:

Now, read the text on page 63 (Pupil´s Book) again, this verbs can help you. Then, go to your Activity Book, page 60, and do exercises 1, 3 and 4.

martes, 31 de marzo de 2020

TYPOGRAPHY PROYECT



Typography - Tipografía





Today´s proyect is related to typography, which means 
different kinds of letters. El proyecto de esta semana tiene que ver con tipografías. Las tipografías son tipos de letras.









When you write a text on the computer, you get to choose different typography. Cuando escribes  un texto en el ordenador, puedes elegir diferentes tipografías.



Las 100 mejores tipografías de todos los tiempos - blogartesvisuales



PROJECT DETAILS

Create a sign with a possitive message for the difficult times we are living. Use a nice typograhpy and many colours. You can use a white paper (A4 or bigger), and any materials you can find at home (pencils, markers, paints...). Take a picture and send to Félix via Raíces. YOU MUST APPEAR IN THE PHOTOGRAPH.

Crea un letrero con un mensaje positivo para los tiempos difíciles que estamos viviendo. Usa una tipografía que te guste y muchos colores. Puedes usar un papel en blanco (A4 o más grande) y cualquier material que puedas encontrar en casa (lápices, marcadores, pinturas... ). Hazte una foto y mándala por Raíces a Félix. EN LA FOTO DEBES SALIR TÚ SUJETANDO TU LETRERO.

Please, send the photos during the Holly Week.
Por favor, manda las fotos durante la Semana Santa.

TOOLS

Check this website to copy some cool typographies:
Mira esta página para copiar algunas tipografías chulas:


EXAMPLES:






Quédate en casa salva vidas - Cartel de tipografía con texto para los tiempos de la auto-cuarentena. Motivación del guión manual signo de captura diseño de arte de palabra. Ilustración monocroma de estilo vintage.




Let's stay home. Hand drawn family quote and a house shape isolated on white background. Vector typography for home decor, kids rooms, pillows, mugs, cups, posters
Ilustración vectorial dibujada a mano con la cita de letras "Quédese en casa seguro". Afiche motivacional. El concepto de cuarentena y permanecer en casa. Teletrabajo. Detener el brote de coronavirus


lunes, 30 de marzo de 2020

TASKS 30/03/2020

FOSSIL FUELS (page 50-51)


We have worked on renewable energy sources: wind, sun, water, etc. Some of the natural resources can be non-renewable. NON-RENEWABLE means IT WILL RUN OUT! (se agotarán)

Fossil fuels are examples of non-renewable energy. We are talking about COAL, OIL and NATURAL GAS.

Let´s learn more about how they are formed (use subtitles and stop the video as much as you need):



So, this is what is needed to create fossil fuels:


HOMEWORK:

1- Read pages 50 and 51 from your Natural Science Pupil´s Book.

2- Look up the words you don´t understand and write any questions and doubts you have in the comments. (ESCRIBE TUS DUDAS EN LOS COMENTARIOS)




HOMEWORK 30/03/2020

UNIT 6 - GRAMMAR: Reading 

Hoy, leemos el texto de la página 63, prestando atención a los verbos pasados y en past perfect.

TASKS (tareas):


1- Complete this table with the verbs given. Think: are they regular or irregular? Use your notebook and the table in the agenda.

(Recuerda, si un verbo es regular, el participio acaba en -ed, como si fuera el pasado simple)
(Recuerda, tienes una lista en tu agenda, en en la entrada de PAST PARTICIPLE I de este blog)


2- Read text on page 63. The verbs on the table 1 appear in the text.

3- Copy all examples of PAST PARTICIPLE that you can find within the text. Use your notebook.

4- Study the verbs in exercise 1. Look up the meaning in the dictionary if you need it.