Let´s practice what we know about renewable energy.
Homework today:
Exercises 5, 6 and 7 on Natural Science ACTIVITY BOOK, page 22.
Complete all words you can from the dictionary on page 39 from the Natural Science ACTIVITY BOOK ( Unit 4: Energy)
Read pages 48 and 49 again, and write comments with questions, so I can help you understand. (usar el apartado de comentarios de esta entrada para hacer preguntas sobre la unidad)
(Las correcciones han sido compartidas por Raíces)
Hoy, vemos el presente perfecto. Es un poco complicado, así que dejaré varios días para que leáis y comprendáis. Por favor, id estudiando la lista de verbos irregulares (en esta entrada y en la agenda la tenéis). Hay deberes al final de esta entrada. El jueves y viernes practicaremos esto con deberes y quizizz.
Introduction
Today, we are going to learn about PRESENT PERFECT. You already know it. You have used present perfect many times. Example:
I have done my homework Yo he hecho mis deberes
The verb HAVE translates as "HABER" (el verbo HAVE se traduce como HABER).
USE: We use past participle to express finished actions.
STRUCTURE: PERSON + HAVE (or has) + PARTICIPLE
EXAMPLE: She + HAS + STUDIED
Ella ha estudiado
What is a PARTICIPLE?
Remember the irregular verb list? The third column is a participle. It expresses a finished action. Example:
infinitive past participle
EAT ---- ATE ----- EATEN
comer ----- comió ------ comido
If the verb is regular, the participle is the verb ending in -ed.
infinitive past participle
FINISH ---- FINISHED ----- FINISHED
terminar ---- terminó ----- terminado
Present prefect with regular verbs is easy! Present perfect wirh irregular verbs.... You are going to need the list. This is a list of irregular verbs. They are ordered so they are easier to learn. YES, YOU HAVE TO LEARN IT ALL.... 😬😬😬😬 (Lo tendrás que aprender todo, pero iremos poco a poco, ¡no entres en pánico!)
Don´t panic! 🤦♀️🤦♂️🤷♀️🤷♂️
Aquí te dejo un vídeo sobre el tema. Este señor lo explica muy clarito y en español.
TOMA NOTA DE LOS EJEMPLOS EN TU LIBRETA SI LO NECESITAS
HOMEWORK:
Read text on PUPILS BOOK page 62 (activity 1). Underline examples of present perfect that you can find.
What does BEEN mean? Look it up in the irregular verb list.
Copy 3, answer 4 on your notebook. (page 62, PUPILS BOOK)
Origami is the ancient Japanese art of folding paper. In Spanish, it is called "papiroflexia". Origami es el arte antiguo japonés de doblar papeles. En español se llama papiroflexia.
Materials: White or coloured paper. Any size. Materiales: hoja de papel blanco o de colores. Cualquier tamaño vale.
Goal: to create 3D-figures with paper. Objetivo: crear diferentes figuras 3D con papel.
1- VOCABULARY YOU NEED TO KNOW:
Please, read these word and learn the vocabulary.
2- Getting Ready for the First Figure:
Most of origami figures start from a SQUARE PAPER, so this is how you can make any paper square. La mayoría de las figuras se comienzan con un PAPEL CUADRADO, así que así es como puedes hacer cuadrado cualquier papel que tengas:
First, fold the paper like this.
Then, cut.
3- Our first figures:
Follow the instructions of these origami figures. They have different levels, do the easy ones first. Difficult ones are not mandatory. Sigue las isntrucciones de estas figuras de origami. Tienen diferentes niveles de dificultad, haz las más fáciles primero. Las dificiles no son obligatorias.
A la vuelta de la pandemia, traeremos 3 figuras a clase (UNA DE ELLAS DEBE SER DE DIFICULTAD MEDIA). Podéis mandarme vuestras creaciones por raíces, y yo las subiré al blog. ¡Veréis qué divertido!
On our last entry, we were talking about renewable energy and turbines. But, what are turbines? Where can we find turbines? Turbines are machines that generate movement (mechanical energy), so it is later transformed into electricity. They look like this:
Turbines can move with water, wind and gas, so we can find them in different types of energy stations:
Hidroelectric Stations use the movement of water to move turbines.
They use water from waterfalls.
Thermal and Nuclear Stations use the movement of gas to move turbines.
They have to burn coal, biomass or use uranium to produce gas.
Eolic Stations use the movement of wind to move turbines.
They use the natural force of movement produced by wind.
1- One of these stations doesn´t use renewable energy. Can you guess which? Explain why.
2- Watch this video and learn more about Wind Farms:
3- Here is an explanation of how electricity si created from turbines. Watch the video:
Espero que hayáis comprendido llevamos varios días únicamente repasando las unidades vistas hasta ahora. NO HAY QUE HACER TODA LA FICHA. Cada día hacemos solo las tareas de la unidad que toca.
Hoy, en las dos fichas, sólo hacemos las actividades de la unidad 5 (buscad el globo con un 5).
NO HAY PORQUÉ QUE IMPRIMIR. Pueden hacerlo en la libreta. Copiar enunciados es una buena práctica, prefiero que lo escriban todo.
TODAY, UNIT 5 REVIEW Please, do all activities on Vocabulary and Grammar for the unit 5. You don´t have to print the worksheets, you may use the notebook. COPY HEADINGS and SENTENCES.
(PADRES: Igual que los días anteriores. Hoy, unidad 5. No tienen porqué imprimir las fichas, pueden usar su libreta de inglés. Deben copiar los enunciados y las frases completas, es una buena práctica de ortografía. Las correcciones se mandarán por Raíces el jueves).