miércoles, 25 de marzo de 2020

HOMEWORK NATURAL 25/03/2020

Renewable Energy- Practice

Let´s practice what we know about renewable energy.

Homework today:


  1.  Exercises 5, 6 and 7 on Natural Science ACTIVITY BOOK, page 22.
  2.  Complete all words you can from the dictionary on page 39 from the Natural Science ACTIVITY BOOK ( Unit 4: Energy)
  3. Read pages 48 and 49 again, and write comments with questions, so I can help you understand. (usar el apartado de comentarios de esta entrada para hacer preguntas sobre la unidad)

(Las correcciones han sido compartidas por Raíces)

martes, 24 de marzo de 2020

HOMEWORK (24/03/2020)

UNIT 6 - GRAMMAR: Present Perfect  

Hoy, vemos el presente perfecto. Es un poco complicado, así que dejaré varios días para que leáis y comprendáis. Por favor, id estudiando la lista de verbos irregulares (en esta entrada y en la agenda la tenéis). Hay deberes al final de esta entrada. El jueves y viernes practicaremos esto con deberes y quizizz. 



Introduction


Today, we are going to learn about PRESENT PERFECT. You already know it. You have used present perfect many times. Example:

I        have      done         my         homework 
Yo       he        hecho       mis           deberes

The verb HAVE translates as "HABER" (el verbo HAVE se traduce como HABER).

So Present Perfect is really similar to presente perfecto in Spanish. EASY, RIGHT? 😋😋😋😋

¿Qué? ¿Que no sabes lo que es el pretérito perfecto? PINCHA AQUÍ


USE:   We use past participle to express finished actions.

STRUCTURE:    PERSON   +      HAVE (or has)    +    PARTICIPLE

EXAMPLE:              She       +          HAS                +     STUDIED
                                   Ella                   ha                            estudiado


What is a PARTICIPLE?


Remember the irregular verb list? The third column is a participle. It expresses a finished action. Example: 


               infinitive             past               participle
                  EAT     ----      ATE     -----    EATEN
                comer   -----     comió    ------   comido

If the verb is regular, the participle is the verb ending in -ed.
  
              infinitive              past                       participle
              FINISH    ----   FINISHED   -----    FINISHED
              terminar   ----    terminó        -----     terminado
                
Present prefect with regular verbs is easy! Present perfect wirh irregular verbs.... You are going to need the list. This is a list of irregular verbs. They are ordered so they are easier to learn. YES, YOU HAVE TO LEARN IT ALL.... 😬😬😬😬 (Lo tendrás que aprender todo, pero iremos poco a poco, ¡no entres en pánico!)




Don´t panic!  🤦‍♀️🤦‍♂️🤷‍♀️🤷‍♂️


Aquí te dejo un vídeo sobre el tema. Este señor lo explica muy clarito y en español.
TOMA NOTA DE LOS EJEMPLOS EN TU LIBRETA SI LO NECESITAS


HOMEWORK:
  • Read text on PUPILS BOOK page 62 (activity 1). Underline examples of present perfect that you can find.
  • What does BEEN mean? Look it up in the irregular verb list.
  • Copy 3, answer 4 on your notebook. (page 62, PUPILS BOOK)

lunes, 23 de marzo de 2020

HOMEWORK 23/03/2020

UNIT 6 - Entertainment (VOCABULARY)

This new unit is about entertainment, shows and arts. Today, we will work on an introduction to the vocabulary.


  • Read texts on pages 60 and 61 (PUPILS BOOK) (the ones on the tablets)
  • Use a dictionary to look up words that you don´t know
  • Exercise 3, page 60 (PUPILS BOOK): match the words with the pictures.
  • ACTIVITY BOOK, page 48, exercises: 1, 2, 3 (copy and translate) and 4.






SOLUTIONS TOMORROW ON RAICES.

ORIGAMI PROJECT (Started 23/03/2020)

Origami Project

Origami is the ancient Japanese art of folding paper. In Spanish, it is called "papiroflexia". Origami es el arte antiguo japonés de doblar papeles. En español se llama papiroflexia.


Materials: White or coloured paper. Any size. Materiales: hoja de papel blanco o de colores. Cualquier tamaño vale.

Goal: to create 3D-figures with paper. Objetivo: crear diferentes figuras 3D con papel.


1- VOCABULARY YOU NEED TO KNOW:


Please, read these word and learn the vocabulary.


Resultado de imagen de origami vocabulary
Resultado de imagen de origami vocabulary


2- Getting Ready for the First Figure:


Most of origami figures start from a SQUARE PAPER, so this is how you can make any paper square. La mayoría de las figuras se comienzan con un PAPEL CUADRADO, así que así es como puedes hacer cuadrado cualquier papel que tengas:



First, fold the paper like this.

Then, cut.

3- Our first figures:

Follow the instructions of these origami figures. They have different levels, do the easy ones first. Difficult ones are not mandatory. Sigue las isntrucciones de estas figuras de origami. Tienen diferentes niveles de dificultad, haz las más fáciles primero. Las dificiles no son obligatorias.

A la vuelta de la pandemia, traeremos 3 figuras a clase (UNA DE ELLAS DEBE SER DE DIFICULTAD MEDIA). 

Podéis mandarme vuestras creaciones por raíces, y yo las subiré al blog. ¡Veréis qué divertido!



  • EASY LEVEL:

Resultado de imagen de origami instructions for kids

Resultado de imagen de origami instructions for kids

Resultado de imagen de origami instructions for kids


  • MEDIUM LEVEL (do at least one):


Resultado de imagen de origami instructions for kids

Resultado de imagen de easy origami animals

Resultado de imagen de easy origami animals

  • DIFFICULT LEVEL (Volunteer):
Resultado de imagen de origami instructions for kids

Resultado de imagen de origami instructions for kids

Resultado de imagen de easy origami animals


  • EXTRA:

How to make a hummingbird. Cómo hacer un colobrí.



Origami Websites:



viernes, 20 de marzo de 2020

Solutions and new tasks 20/03/2020

Renewable Energy- Turbines


Hi students!

On our last entry, we were talking about renewable energy and turbines. But, what are turbines? Where can we find turbines? Turbines are machines that generate movement (mechanical energy), so it is later transformed into electricity. They look like this:


Turbines can move with water, wind and gas, so we can find them in different types of energy stations:

Hidroelectric Stations use the movement of water to move turbines.
They use water from waterfalls.

Thermal and Nuclear Stations use the movement of gas to move turbines.
 They have to burn coal, biomass or use uranium to produce gas.



Eolic Stations use the movement of wind to move turbines.
They use the natural force of movement produced by wind.

1- One of these stations doesn´t use renewable energy. Can you guess which? Explain why.

2- Watch this video and learn more about Wind Farms:



3- Here is an explanation of how electricity si created from turbines. Watch the video:



miércoles, 18 de marzo de 2020

Sobre las tareas de inglés

Hola familias

Espero que hayáis comprendido llevamos varios días únicamente repasando las unidades vistas hasta ahora. NO HAY QUE HACER TODA LA FICHA. Cada día hacemos solo las tareas de la unidad que toca.

Hoy, en las dos fichas, sólo hacemos las actividades de la unidad 5 (buscad el globo con un 5).

NO HAY PORQUÉ QUE IMPRIMIR. Pueden hacerlo en la libreta. Copiar enunciados es una buena práctica, prefiero que lo escriban todo.

Gracias, un saludo.

HOMEWORK (18/03/2020)

TODAY, UNIT 5 REVIEW

Please, do all activities on Vocabulary and Grammar  for the unit 5. You don´t have to print the worksheets, you may use the notebook. COPY HEADINGS and SENTENCES.

Corrections on RAICES program next Thursday.

 VOCABULARY WORKSHEET DESCARGAR


 GRAMMAR WORKSHEET DESCARGAR


(PADRES: Igual que los días anteriores. Hoy, unidad 5. No tienen porqué imprimir las fichas, pueden usar su libreta de inglés. Deben copiar los enunciados y las frases completas, es una buena práctica de ortografía. Las correcciones se mandarán por Raíces el jueves).